سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانش آموزان و انقلاب (2)

شنبه 88/8/30 11:15 عصر| انقلاب، راهپیمائی، گاز، پلیس | نظر

بنام خدا

دانش آموزان و انقلاب (2)

در طول انقلاب یکی از پایگاههای مهم مردم جهت هماهنگی و تجمع مساجد بود در شیراز هم مردم با تجمع در مساجد به ادامه مبارزه می پرداختند شب های جمعه در مسجد جامع عتیق با دعای روحبخش کمیل توسط شهید دستغیب شنبه شب ها با سخنرانی مرحوم پیشوا در مسجد نو (شهدا)و در مسجد و لی عصر (عج) با سخنرانی مرحوم آقا مجدالدین محلاتی و بصورت موردی در مساجد دیگر .

یکی از شب های جمعه پس از دعای کمیل مطابق معمول با راهپیمائی و شعار قصد حرکت بسمت صحن شاهچراغ را داشتیم پلیس از قبل جلوی مسجد جمع شده بود با شعار مرگ بر شاه مرگ برشاه گاز اشک آور بود که به سمت مسجد پرتاب شد و سعی می کردند از خروج ما جلوگیری کنند سریع با روشن کردن کاغذ و مقوا به مفابله با گاز پرداختیم و محکم تر شعارهارا دادیم (تا خون در رگ ماست خمینی رهبرماست )و همزمان اقدام به پرتاب سنگ بسوی پلیس کردیم آنها مجبور به عقب نشینی شدند همرا با سیل جمعیت بسمت شاهچراغ حرکت کردیم آنها در فلکه احمدی مستقر شدند و درب شاهچراغ را بستند تا مردم به خیابان نیایند یادم می آید سنگ از بالای سردر شاهچراغ پرتاب می شد با مقاومت مردم آنها تا سه راه احمدی عقب نشینی کردند واین مقاومت باعث روحیه زیاد شده بود و همه خوشحال بودند.

من تازه یک کلت ترفه ای مثل کلت پلیسها خریده بودم دسته اش چوبی لوله اش مشکی دقیقا" مثل کلت حقیقی بود با شور و هیجان اسلحه ام را بیرون آوردم و با ترقه های آن به سمت آنها تیرندازی می کردم در این زمان نیروهای کمکی برایشان رسید و با تیراندازی زیاد بسمت مردم حمله کردند من هم در عالم خودم بعنوان یک مبارز مسلح پا به فرار گذاشتم .

جمعیت زیادی با خانواده در صحن شاهچراغ نشسته بودند و تظاهر کنندگان تعدادیشان را در میان آن خانواده هاخود را مخفی کردند و تعدادی از کوچه های اطراف فرار کردند من هم در کنار یک خانواده نشستم و مشغول صحبت شدم آنها هم مثل فرزند خودشان با من رفتار می کردند تعدادی که شاخص بودند توسط پلیس دستگیر شدند .

تا نیمه های شب پلیس در شاهچراغ می گشت افراد مشکوک را دستگیر می کردندو ناچارا"تا صبح با آ ن خانواده ماندم و پس از نماز به سمت منزل با احتیاط رفتم

یاد بود آن شب یک خودکار بود که به من هدیه دادند که تا مدتها نگرش داشتم .یادشان بخیر و هر کجا هستند خداوند نگهدارشان باشد .

انقلاب همچنان ادامه داشت و خاطرات همچنان ادامه دارد......................منتظر باشید


فروختن آخرت

شنبه 88/8/30 11:12 عصر| | نظر

بنام خدا

فروختن آخرت

امروز در اخبار خواندم خانم فاطمه حقیقت جو نماینده دوره شیشم مجلس شورای اسلامی واز حامیان آقای موسوی در مصاحبه ای با شبکه بی بی سی راهکار حل مشکلات ایران راسکولاریسم دانسته است .اصل بحث او قابل نقد لازم و کافی می باشد چیزی که در ادامه خبر توجه مرا جلب کرد حضور این فرد با لباس بلوز و دامن کوتاه در جلوی دوربین اجانب بود ایشان در طول دوره ای که در ایران بود همیشه با چادر و محجبه ظاهر می شدند چطور شد به یکباره وضعیت ظاهری ایشان اینقدر تغییر کرده آیا باطن و ظاهر ایشان حالا هویدا شده است ؟ آیا برای بدست آوردن مطاع چند روزه دنیا اینقدر ارزش دارد که انسان از تمام شئونات و حتی هستی و شخصیت خود بگذرد ؟

آیا تا بحال فکر کرده اید این چند سال عمر که پشت سر گذاشته ایم چه مدت زمان بوده؟ از هرکس که می پرسیم می گوید کمتر از چند لحظه!!!!

این لحظات کوتاه چقدر ارزش دارد که آخرت ابدی را به آن بفروشیم ؟ آن هم بعضا" برای دیگران این خیلی بی ارزش است !!

خداوندا ما را در این امتحانها و لحظات حساس خود هدایت و حافظ باش .انشاالله

                                                                                                  27/8/88


24 آبان سالروز علامه طباطبائی

پنج شنبه 88/8/28 12:39 صبح| | نظر

نکاتى اخلاقى                                                              

 

به مناسبت 24 آبان و به پاسداشت                                                                   

علامه سیدمحمدحسین طباطبایى

براى موفق شدن لازم است: همتى برآورده و توبه نموده، سپس به مراقبه و محاسبه بپردازید

به این نحو که:

 1- هر روز صبح که از خواب بیدار مىشوید، قصد جدى کنید که: هر عملى که پیش  آید، رضاى خدا،  را مراعات خواهم کرد. آن وقت در هر کارى که مى خواهید انجام

دهید، نفع آخرت را منظور خواهید داشت و همین حال را تا شب، وقت خواب، ادامه خواهیدژداد.

 & 2- وقت خواب، چهار - پنج دقیقه  اى در کارهایى که روز انجام داده اید، فکر کرده و یکى یکى از نظر خواهید گذرانید، هر کدام مطابق رضاى خدا انجام یافته، شکر بکنید و هر

کدام، تخلف شده استغفار بکنید و این رویه را هر روز ادامه دهید. این روش اگر چه سخت ودر ذائقه نفس تلخ مىباشد، ولى کلید نجات و رستگارى است .

3- هر شب، پیش از خواب، اگر توانستید، سور مُسبحات یعنى: سوره حدید، حشر،، جمعه و تغابن را بخوانید و اگر نتوانستید، تنها سوره حشر را بخوانید.

 - اگر یک کاه بردارى، در همه عالم(هستى) اثر مى گذارد (پس گناه کردن چه اثرى بر هستی می گذارد؟)) ؛«!                                                                           

 ما بزرگترین و مهم ترین کارى که در عالم داریم و هیچ کارى از اطوار و شئون زندگى- ما بزرگ مهمتر از آن نیست، این است که خودمان را درست بسازیم.

- درس اخلاق، گفتنى نیست، عمل است.

-گاهى یک عصبانیت،بیست سال انسان را به عقب می اندازد. عناوین دنیوى، اگر وفا و دوام داشته باشند تا لب گورند و نوعاً هم، بى وفا هستند.بعد از آن مائیم و ابدِ ما.

 - ما هرچه داریم از اهلبیت پیامبر (علیهمالسلام) داریم... ما همه آبروى خود را از محمد و  آل محمد (علیهمالسلام) کسب  کرده ایم.

- باطن دنیا، صلوات بر محمد و آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) است.

- اى کاش بنده یک  مرثیه خوان حضرت سیدالشهدا(ع) بودم همه سال هایى که سرگرم درس و بحث بوده ام، با یک مرثیه خوانی ! امام حسین(ع) برابرى نمى کند

 - در دوازده سالى که نجف بودم، به جز عاشورا، هیچ روزى درس را تعطیل نکردم. یک سال عاشورا درس را تعطیل نکرده بودم که به چشم درد شدیدى گرفتار شدم !طورى که نزدیک

بود کور شوم. از عظمت امام حسین(ع) ترسیدم و از آن پس تصمیم گرفتم روز عاشورا را تعطیل کنم.

 - همه امامان (علیهمالسلام) لطف دارند اما لطف حضرت رضا(ع) محسوس است. همه امامان معصوم (علیهماالسلام)رئوف هستند اما رأفت حضرت امام رضا(ع) ظاهر است. &

انسان هنگامى که وارد حرم رضوى(ع)  می شودمشاهده مىکند که از در و دیوار حرم آن امام(ع) رافت می بارد. جز مشهد کجاست که آدم بتواند دردهایش را بگوید و درمانش را بگیرد. ما از پناه  امام هشتم جاى دیگر نمىرویم طبیب برای چه مطب باز می کند؟ برای اینکه بیماران به وی مراجعه کنند و با نسخه او تندرستی بیابند  این جا هم دارالشفاى آل محمد (علیهمالسلام) است امام رضا طبیبالأطباء است. من به حال این مردم که این طور عاشقانه ضریح را مى بوسند، غبطه مىخورم.... اگر منع مردم نبود، من از دم مسجد گوهرشاد تا ضریح، زمین را بوسیدم                     روحش شاد

       40 دقیقه 28/8/88


بقیع

دوشنبه 88/8/25 11:55 عصر| | نظر

 

 

 باتوجه به ایام حج عکس فوق از مقبره ائمه بقیع قبل از اینکه توسط وهابیت خراب بشود جهت دوستان انتخاب کردم تا هم سلامی کنند و هم نفرین بر وهابیون

 

 

 

 

 

بقیع

27 درجه تا قبله

یکشنبه 88/8/17 9:46 عصر| | نظر

به نام خدا

این روزها هفته ای نبوده است که علمدار زمان را روی صحفه تلویزیون نبینیم وپای صحبت هایش ننشینیم ،ماه های گذشته،یکی از حساس ترین روزهای سپری شده برای انقلاب اسلامی بوده ،دشمنان دوست نما وحتی دوستان جاهل،با لوس آنجلس نشین ها و ساکنان جزیره انگلیس ،هم دست شده بودند برای یک انقلاب مخملی.

نصرت خداوند وبصیرت مردم با هدایت وسکانداری رهبر فرزانه انقلاب این توطئه را خنثی کرد.با نگاهی گذرا به رهنمودهای ماه های گذشته مقام عظمای ولایت،بهترین راهنمای مادر این بحران خواهد بود.

1- در نصرت خدا شک نکنید.       5/5 (دفتر رهبری)

2- بصیرت خود را بالا ببریم .

3- در شناخت دشمن خطا نکنید.

4-بدون تعصب حقایق را روشن کنید.

5-خواص،عامه مردم را آگاه کنند.

6-خاکریزتان در مقابل دشمن نرم نباشد.     31/5 (قاریان قرآن)

7- دائم قرآن بخوانید.

8- هدف را مشخص،راهکارها را پیدا کنید.

9- آسیب پذیری را به صفر برسانید.

10- حرکت علمی را حفظ کنید.

11- نقش مسجد ضرار را پیدا کنید

12- نگاهتان به آینده امیدوارانه باشد.

13- بروز بعضی حوادث خلاف انتظار نیست.

14- افسران جوان وارد عمل می شوند.

15- فرماندهان به قرارگاه دشمن سر بکشند.

16- از اظهار نظر دانشجویان بیمناک نباشید.

17- ضعف را شناختیم می توانیم پرواز کنیم.    13/6 (شعرا و اهالی فرهنگ)

18- در عرصه فرهنگی گره گشایی کنید.

19- هنر باید تمام عیار به میدان بیاید.

20- در عرصه سیاسی از مکر وحیله بپرهیزید.    20/6 (نماز جمعه)

21- سلوک سیاسی را از سلوک معنوی جدا کنید.

22- برخورد قاطعانه پس ازمدارا است.

23- با دشمن نخست با استدلال حرف بزنید.

24- پیروزی را بوسیله ظلم بدست نیاورید.

25- از تملق گویی بپرهیزید.

26- به مخالفان به یک چشم نگاه نکنید.

27- گاهی سکوت هم کمک به فتنه است.       2/7 (اعضاء خبرگان)

 

 

 


   1   2      >